چرا مشارکت؟
نوشته شده توسط : ادمین گروه کارا

شاید برای شما پیش آمده باشد که بخواهید خانه کلنگی پدری خود را از نو بسازید و آن را به یک آپارتمان شیک و نوساز تبدیل کنید ولی سرمایه ساخت آن را ندارید.

یا شاید شما ساکنین یک آپارتمان قدیمی باشید که نگران تخریب خانه خود پس از یک زلزله چند ریشتری باشید و همه با هم تصمیم به نو سازی آپارتمان قدیمی خود گرفته اید، ولی نگرانید که آن چه را که داشته اید نیز از دست بدهید.

و یا فرزندانی دارید که نگران تامین آتیه و مسکن آنها هستید و می خواهید خود برای آنها آستین ها را بالا بزنید ولی نمیدانید چگونه و از کجا شروع کنید.

یا اینکه قطعه زمینی دارید که سالهاست بلا استفاده مانده و زمان آن رسیده است که آن را تبدیل به احسن کنید و به دنبال سازنده ای معتمد می گردید.

در تمامی این حالات شما نیاز به یک سازنده مورد اطمینان دارید تا خیالتان از بابت همه چیز راحت باشد. از بابت چه چیز؟

برای اینکه این نیاز بیشتر روشن شود، چند مورد از مسائل و مشکلاتی که شما به عنوان مالک با آنها مواجه خواهید شد را به اطلاعتان می رسانیم. خواهشمندیم به دقت موارد ذیل را مطالعه نمایید.

1-شما قطعا به دنبال یک وکیل خواهید بود که برای شما قرارداد را ببندد، اما آیا این وکیل از جزئیات و مشکلات ساختمان سازی سر در می آورد؟ از مسائل حقوقی چرا، ولی از ساختمان نه. پس نمی تواند دقیقا آن چیزی که شما از آن را می خواهید را در قرارداد پیاده نماید.

2-سازنده ها در اکثر موارد از سوی بنگاه های مسکن و مشاورین املاک به افراد معرفی می شوند و متاسفانه برخی از بنگاه های مسکن نیز نسبت به مالکین احساس مسئولیت نمی کنند و بیشتر طرف سازنده را می گیرند. علت این امر این است که با شما ممکن است یکبار کار کنند اما با سازنده بارها و بارها.

3-سازندگان ممکن است مصالح نا مناسبی را برای ساخت انتخاب نمایند و شما از آن بی اطلاع باشید. چرا که تخصص شما ساختمان سازی نیست.

4-سازندگان ممکن است آن چه را که در قرارداد آمده و ملزم به بکارگیری و استفاده در ساختمان هستند مانند مصالح و ملزومات ساختمانی، با آنچه که در انتها به شما تحویل می دهند متفاوت باشد. شما در حین اجرای عملیات می بایست نسبت به عملکرد سازنده نظارت کامل داشته باشید چرا که پس از ساخت بسیاری از اشکالات جبران نا پذیرند.

5-ممکن است در تقسیم مالکیت و سهم خواهی در مشارکت نیاز به مشاوره و کمک داشته باشید تا سرتان کلاه نرود.

6-بسیاری از مواقع بین مالکین و سازندگان بر سر انتخاب واحد های مرغوب و نا مرغوب اختلاف است و به دلیل اینکه اکثر مالکان از این موضوع اطلاع کافی ندارند زمانی متوجه می شوند که سرشان کلاه رفته که بسیار دیر است. زیرا در هر مجتمع آپارتمانی واحد ها بعضی واحد ها نسبتاً راحتر بفروش می رسند.

7-می دانید که بسیار پیش آمده در پروژه ها مشارکتی برخی از مالکین بدلیل اطمینان و عدم آگاهی، ملک خود به سازنده ای واگذار کرده اند و مورد کلاه برداری قرار گرفته اند؟ نه تنها هیچ عملیاتی بر روی ملک آنها انجام نشده بلکه مالکیت ملک را نیز با وکالت غلط به سازنده از دست داده اند.

و بسیاری از مشکلات دیگر که در حین کار با آنها سر و کار خواهید داشت.

برای کسب اطلاعات بیشتر به وبلاگ ما رجوع کنید

کارشناس رسمی دادگستری - رشته راه، ساختمان و نقشه برداری





:: موضوعات مرتبط: کارشناسان رسمی دادگستری , ,
:: برچسب‌ها: کارشناس رسمی دادگستری, ارزیابی, قوه قضاییه, گروه کارشناسان رسمی دادگستری, کانون ,
:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 بهمن 1393 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: